Friday 4 February 2011

In Swedish

Ett till gammalt inlägg som jag hittade, skrevs strax innan jag flyttade tillbaka till Sverige.

Saker jag kommer sakna med England:

Capital Radio - Jag lyssnar pa Capital Breakfast varje morgon nar jag kor in till jobbet, dom ar toppen roliga! Kommer verkligen sakna det.
X-Factor - Ungefar som Idol eller vad det heter i Sverige, men battre!! All tv faktiskt, jag tror det kommer irritera mig att ha text langst ner pa rutan!! Man laser den fast man inte behover, och sa vet man vad dom kommer saga innan dom sagt det. Arrggh!!!
Pubbarna - Att ga ner pa pubben och ata gott och dricka ett glas vin slar svenska nattklubbar varje gang!!! Plus att alla ar mycket artigare i England nar man gar ut, inte som i Sverige dar man far tranga sig fram i baren och vifta med pengarna for att fa en drink. Och det ar mycket billigare att ga ut och ata har vilket betyder att man gor det oftare. Jag far val vanja mig vid att ga och fika istallet for att ta ett glas. Plus att man far dricka mer och kora i England. Inte for att det ar en bra sak, men det gor att man oftare gar for ett glas efter jobbet eftersom man sen kan kora hem. Men skit samma, det kan jag leva utan.
Tidningarna - Mycket battre (och billigare) skvallertidningar har! Inte for att jag koper dem ofta men i Sverige ar de alltid lite efter och konstigt oversatta ibland i intervjuer.
Engelska - Jag kommer nog sakna att inte prata Engelska. Det ar sa manga bra uttryck som bara inte finns pa svenska. Men jag kommer ju anvanda engelskan i mitt jobb plus att jag har James att prata med sa det ska nog ga bra.

Forutom det kan jag inte komma pa nagonting jag kommer sakna har, och det finns sa mycket som ar battre i Sverige, Sverige vinner helt klart!! Nar jag kommer hem ska jag och mamma renovera mitt gamla rum, jag ska skriva en bok, lara mig spela piano, kopa hus och borja rida igen.

1 comment:

  1. Det skulle vara intressant att lasa om vad du Saknar nu fran England....

    ReplyDelete