Thursday 2 June 2011

There Are Other English People In Kungsör!

Today my work colleague and her partner came over for a bit as her son was at a party in Kungsör. The party was just a 3 minute walk from our house.

Turns out that the dad of that boy is English, and lives literally across the road from us! Of course I wanted James to go over there and make friends, but he's not that excited about the idea. Why is it so hard for adults to make new friends? 

If we were children we could have gone over there and asked if he wanted to come out and play. However, when you're a grown up it would be very strange to knock on someone's door asking them is they wanted to be your friend. How do you do it?

3 comments:

  1. WOW! Vad roligt! Haha, ja mamma nämde det att det fanns fler engelsmän i Kungsör, och en tant också (tror det är killens mor) som tydligen bor vid gamla Frestaregården, de röda gamla husen nära tågstationen, och bakar engelska frukttårtor?

    Men visst är det konstigt att det ska vara så svårt att knyta kontakter när man är vuxen, fasst det beror mycket tror jag på där man bor också, jag tycker det verkar enklare här i England, eller London kanske, att göra det...men Kungsör är ju Kungsör, där ska man ju kanske helst inte ens säga hej till de man faktiskt känner....:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha jasså det visste jag inte!? Gud vad lustigt att det ändå finns så många engelsmän i lilla yttiga Kungsör! Men det är en fin stad, vi tog en promenad längs med vattnet idag och pratade om just det :)
    Ja det är helt omöjlig i Kungsör känns det som, men det hade ju varit roligt för James att ha en engelsman att kolla på fotboll med (tydligen gillade den här killen också fotboll). James föräldrar sa att dom ska gå dit och bli kompis med honom när dom kommer hit, haha! Det roliga är att dom kan lyckas, iaf hans mamma är expert på att träffa nya vänner överallt.

    ReplyDelete
  3. Absolut, jag tycker faktiskt också att Kungsör är fint! Jag såg det aldrig när jag bodde där,men nu när jag kommer tillbaka och går ner till mälaren så älskar jag det. Om vi blir kvar i England skulle jag vilja ha en sommarstuga där !
    Jag tror det blir lättare med vänner i Kungsör om man har barn där, jag tror det var så mina föräldrar lärde känna folk, det och genom pappas jobb.

    ReplyDelete