Tuesday 9 August 2011

Barfotahovar

Hästtjejer, kolla in den här länken: http://barfotahovar.wordpress.com/2011/08/08/hovmekanism/



"Det är ett foto taget med en värmekamera och visar blodcirkulationen hos en häst.
Höger framhov är skodd, övriga tre är barfota."

Otroligt intressant att följa Emmi och Elinas blogg, jag har lärt mig en massa om hovar bara genom att läsa den. Det är egentligen läskigt hur lite jag vet om hovar, i alla år som jag hade häst litade jag blint på hovslagare.
Fast det är ju så man gör när man inte vet själv - hovslagaren fixar hovar, veterinären fixar om hästen är sjuk. Det är inte fel, men det är heller aldrig fel att själv ta reda på information så att man kan göra ett utbildat val.

På fredag ska jag förresten och rida världens finaste barfotagubbe igen!

No comments:

Post a Comment