Wednesday 20 April 2011

Weak

We went for a run yesterday, 5K in the forest. It went well considering we went a bit faster than my normal pace.

Afterwards though I started sneezing and clogged up. Hello pollen, hello allergy.

I don't know what's wrong with me, I just keep getting weaker. I have never been allergic to pollen before.

After work I went and got some cat food, and also comforted myself by splashing out on some new earrings (10 SEK per pair!).

I buy cheap earrings since I tend to lose them

2 comments:

  1. Jag kanner igen mig i det dar. Tyvarr ar det sa med asthma, helt plotsligt blir man overkanslig for sadant man aldrig kannt av tidigare. It sucks! Men man lar sig och vanjer sig. Har du funderat over vad det kan vara som 'triggered' din astma? Jag tankte pa en sak, ni bygger ju om koket hemma, och du sa nagot om att det orsakde valdigt mycket damm....kan det vara det? Min astma fick jag nar jag levde i ett hus som hade mogel, klart jag sakert skulle fatt astma anda men tror att moglet gjorde att min astma kom tidigare.

    Hur som helst, med traning har jag markt att det ar viktigt att ta sin lilla inhaler innan du springer, samt att varma upp. Nagot som jag ar askass pa, men nar jag gor det sa hjalper det.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag har inte tänkt på att det skulle kunna vara det...! Men det kom ju i samma veva som vi började bygga om! Jag och doktorn kopplade ihop det med stallet, men jag har ju ändå ridit i 1.5 år igen nu så det verkar iof lite konstigt att det skulle komma så plötsligt.
    Tänk om det är byggdammet!!? Försvinner det igen när luften hemma blir "normal" igen?

    Jag tar min "puffer" innan träning, men har inte provat det där med att värma upp. Är också jätte dålig på det, men man kanske skulle prova!
    Tack för tipsen!! xx

    ReplyDelete